De ultieme interessetest als instrument voor een sectororiëntatie!

Voor ROC Midden Nederland heeft Mediavisie de interessetest ontwikkeld. Deze test heeft als doel de aankomend leerling richting te bieden in het oriëntatieproces.

Klant:

ROC Midden Nederland

Tools:

Interessetest

Geen idee welke sector bij je past en welke colleges je aanspreken? Dan biedt de collegetest uitkomst.
Een rekenkundig model met formules die de interessescore van de leerling in kaart brengt en matcht met de colleges zet aan tot een betere oriëntatie op de sectoren en de mogelijkheden. De test bestaat uit vragen waarin telkens twee situaties visueel worden weergegeven. De leerling kiest bij elke vraag de afbeelding of foto die het beste bij hem past. De sectoren hebben wij vertaald naar de colleges van het ROC Midden Nederland.
Sessies
Gedurende de realisatie van de test hebben wij diverse sessies bij ROC Midden Nederland gehouden om de juiste koers en inhoudelijke kwaliteit te waarborgen. De uitslag bestaat uit een overzicht van de score van de leerling op de verschillende colleges en de sectoren. Voor de test zijn grotendeels de eigen afbeeldingen van ROC Midden Nederland gebruikt. Dit maakt de test uniek en herkenbaar voor de doelgroep.

"Door leerlingen al in een vroeg stadium op weg te helpen bij hun keuzes zorgt u er voor dat uw onderwijsinstelling niet alleen goed in beeld is maar ook dat leerlingen kiezen voor een studie die goed matcht bij hun talenten."

Chantal
Onderwijsspecialist

Ook de ultieme collegetest creëren?

Bel of mail met Chantal
Chantal Hilberink
Onderwijs Specialist

Demo aanvragen

Als u geïnteresseerd bent in een demonstratie van de KeuzeHub, aarzel dan niet om contact op te nemen.